Belangrijke informatie voor revalidanten en bezoekers over coronavirus

In verband met de preventie van het coronavirus (COVID-19) voert Revant een aangepast beleid.

Hier vindt u de maatregelen die op dit moment van kracht zijn in onze organisatie:

 

Maatregelen bij afspraken/behandeling

Voorafgaand aan uw afspraak nemen wij telefonisch contact met u op. In dit gesprek vragen wij u of u verkoudheidsklachten heeft. Wanneer u één van de volgende klachten heeft, verplaatsen wij in overleg met u de afspraak naar een ander moment:

  • Heeft u last van kortademigheid en/of spierpijn in rust of bij lichte inspanning?
  • Heeft u last van algemene malaise in rust of bij lichte inspanning?
  • Heeft u last van hoesten of keelpijn?
  • Heeft u last van neusverkoudheid: snotteren/niezen/loopneus/verstopte neus?
  • Heeft u koorts (38 graden of hoger)? Bij paracetamolgebruik daar 0,5 °C bij optellen.
  • Heeft u last van recent ontstane onverklaard smaak- en of reukverlies?
  • Heeft u last van extreme vermoeidheid en/of pijn achter de ogen?
  • Heeft u last van (onverklaarde) diarree?
  • Heeft u een huisgenoot/partner met een bewezen of verdachte COVID-19?
  • Bent u COVID-19 positief getest en niet 48 uur klachtenvrij?
  • Het is niet mogelijk om bezoek of een begeleider mee te nemen naar uw afspraak. Hier geldt een uitzondering voor kinderrevalidatie: er is maximaal één begeleider toegestaan bij een afspraak of behandeling van uw kind. Het is niet mogelijk om andere kinderen mee te nemen.
  • We vragen u om uw handen te desinfecteren bij de desinfectiepaal bij de ingang, en na elke behandeling uw handen te wassen met water en zeep. Zijn uw handen duidelijk zichtbaar vuil? Dan geldt: handen wassen in plaats van desinfecteren.
  • Om 1,5 meter afstand te bewaren, zijn in en rond onze locaties looproutes en markeringen aangegeven.
  • Kom niet veel te vroeg en niet te laat voor een afspraak. Zo wordt drukte voorkomen.


Algemene hygiënemaatregelen

 

Veelgestelde vragen

Neemt Revant maatregelen om COVID-19 besmetting te voorkomen?

Ja, wij volgen de maatregelen van het RIVM. Op onze locaties zijn maatregelen getroffen om voldoende afstand te houden. Revalidanten en medewerkers die klachten hebben, verlenen we geen toegang.

Wanneer start mijn revalidatiebehandeling (weer)?

Vanaf 18 mei 2020 start Revant gefaseerd haar revalidatiezorg op. De Nederlandse Zorgautoriteit heeft bepaald welke revalidatiebehandelingen als eerste worden gestart. Daarnaast heeft de medisch specialist inspraak.

 

Alle Nederlandse ziekenhuizen volgen dit beleid. Zodra we weten wanneer uw revalidatietraject kan (her)starten, nemen we contact met u op.

Waarom start Revant gefaseerd met behandelingen?

Revant wil haar revalidanten en medewerkers een veilige omgeving bieden. Bij het herstarten van de revalidatiezorg wordt per stap bekeken of we deze veiligheid kunnen waarborgen. Zoals de 1,5 meter afstand en het laag houden van besmettingsrisico. Meer afspraken/behandelingen zorgen voor meer revalidanten en medewerkers op onze locaties.

Ik kan niet langer wachten op mijn revalidatiebehandeling

We begrijpen uw zorg. We horen graag van u wat de huidige situatie is en waarom u van mening bent dat u niet langer kunt wachten. Wij zullen dit bespreken met uw behandelend arts. Hij/zij beslist of er (eerder) een afspraak wordt ingepland.

Is het veilig om naar Revant te komen?

Ja. Wij doen er alles aan om Revant COVID-19 vrij te houden, zodat we een veilige omgeving bieden aan onze revalidanten en medewerkers. Er zijn maatregelen getroffen om 1,5 meter afstand te houden. We volgen de richtlijnen van het RIVM. Revalidanten en medewerkers die klachten hebben krijgen geen toegang tot onze locaties.

Loop ik risico door het verblijf van post-COVID-19 patiënten?

Nee. Deze patiënten zijn namelijk niet besmettelijk. Patiënten die besmet zijn geweest met COVID-19 nemen we pas 14 dagen na eerste ziekteverschijnselen op en nadat zij 48 uur klachtenvrij zijn. Dit is volgens de richtlijnen van de Federatie van medisch specialisten.

Wanneer mag ik niet naar Revant komen voor een afspraak?

Wanneer u één van de volgende klachten heeft, verplaatsen wij in overleg met u de afspraak naar een ander moment:

  • Heeft u last van kortademigheid en/of spierpijn in rust of bij lichte inspanning?
  • Heeft u last van algemene malaise in rust of bij lichte inspanning?
  • Heeft u last van hoesten of keelpijn?
  • Heeft u last van neusverkoudheid: snotteren/niezen/loopneus/verstopte neus?
  • Heeft u koorts (38 graden of hoger)? Bij paracetamolgebruik daar 0,5 °C bij optellen.
  • Heeft u last van recent ontstane onverklaard smaak- en of reukverlies?
  • Heeft u last van extreme vermoeidheid en/of pijn achter de ogen?
  • Heeft u last van (onverklaarde) diarree?
  • Heeft u een huisgenoot/partner met een bewezen of verdachte COVID-19?
  • Bent u COVID-19 positief getest en niet 48 uur klachtenvrij?
Ik heb klachten, maar er staat een afspraak gepland. Wat nu?

Als u klachten heeft zoals hoesten, niezen of koorts, dient u uw afspraak af te zeggen en plannen we met u een nieuwe afspraak in.

Kan mijn afspraak ook op afstand plaatsvinden?

Sommige afspraken of behandelingen kunnen op afstand plaatsvinden, bijvoorbeeld door beeldbellen. Of dit ook voor uw revalidatiebehandeling geldt hoort u bij het (her)starten van uw revalidatiebehandeling.

Mag ik iemand meenemen naar mijn afspraak?

Nee, in principe komt u alleen naar uw afspraak. Maar er zijn uitzonderingen.

Als u niet zonder begeleiding kunt komen, dan mag er één begeleider meekomen. Dit dient u vooraf bij ons aan te geven.

Als u naar Revant gebracht wordt, kan deze persoon buiten het gebouw blijven wachten. Het is niet bedoeling dat deze persoon in de wachtkamer plaatsneemt.

Mijn arts/behandelaar houdt geen 1,5 m afstand. Is dat veilig?

Ja, dit is veilig. Onze zorgverleners mogen alleen werken als ze geen klachten hebben.

Wat kan ik zelf doen om besmetting te voorkomen?

Samen zorgen we voor een veilige omgeving. We vragen u om de richtlijnen op te volgen. U vindt deze bij de ingang van ons pand. Kom niet als u klachten heeft. Houdt de algemene hygiëne maatregelen aan, zoals: regelmatig handen wassen, hoest/nies in uw elleboog en houdt 1,5 meter afstand.

 


Bezoekregeling kliniek

We vinden het belangrijk dat revalidanten contact hebben met hun partner/familie of anderen. Ter bescherming van de revalidanten en medewerkers vindt bezoek alleen plaats onder strikte voorwaarden.

 

Bezoekersinformatie

 

 

Reisadviezen buitenland/zomervakantie

De overheid adviseert alléén naar landen te gaan met een geel reisadvies. Op vakantie gaan naar landen met een oranje reisadvies wordt afgeraden. Bekijk het meest actuele overzicht met reisadviezen. Revant volgt de adviezen van de overheid en het RIVM.

 

Bespreek uw vakantie met uw arts

Bezoekt u toch een land met een oranje reisadvies, dan is het dringende advies om bij thuiskomst 14 dagen in quarantaine te gaan. U mag Revant in die periode niet bezoeken. Breng daarnaast uw revalidatiearts op de hoogte van uw vakantieplannen. Uw arts bespreekt met u wat dit voor uw behandeltraject betekent.

 

 

Brasserie gedeeltelijk geopend

De brasserie in Breda en Goes is weer gedeeltelijk geopend. U kunt hier terecht voor koffie en thee en verpakte koeken.

 

 

Meer informatie

De meest actuele informatie over het coronavirus leest u op de website van het RIVM. Heeft u vragen over het coronavirus? Het RIVM geeft op hun website antwoord op de meestgestelde vragen. Ook is er een landelijk telefoonnummer geopend: 0800-1351. Heeft u vragen over uw eigen gezondheid? Neem contact op met uw huisarts.

 

www.revant.nl | Colofon | Disclaimer | Privacy statement