Revalidantenportaal Mijn Revant

 

Inloggen op Mijn Revant

 

Revalidantenportaal ‘Mijn Revant’ biedt beveiligde toegang tot uw persoonlijke online revalidantendossier. U heeft altijd en overal online inzage in de gegevens van uw revalidatiebehandeling. Hier vindt u uw persoonlijke gegevens, kunt u brochures en geplande afspraken inzien en vragenlijsten behorend bij uw behandeling invullen.

 

Inloggen: wat heeft u nodig?

Om in te loggen heeft u een geldig DigiD nodig. Voor een veilig bezoek aan 'Mijn Revant' wordt gebruik gemaakt van een extra controle via sms of gebruik van de DigiD app. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl.

Ook uw Burger Service Nummer (BSN) moet bij Revant bekend zijn om succesvol in te loggen. U kunt zich melden bij onze receptie of het Infopunt om uw gegevens te laten controleren.

 

Wanneer u voor de eerste keer inlogt: wilt u uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer controleren, aanvullen en corrigeren indien nodig? Wijzigingen kunt u in revalidantenportaal 'Mijn Revant' aangeven of doorgeven aan het Infopunt (Breda) of de receptie (Goes of Terneuzen). U ontvangt dan de meest actuele informatie uit 'Mijn Revant'.

Meer informatie

Vragenlijsten via 'Mijn Revant'

Bij de start en aan het einde van uw revalidatietraject ontvangt u vragenlijsten via 'Mijn Revant'. We vragen u deze vragenlijsten binnen 2 weken in te vullen. De vragenlijsten gaan over u en uw huidige situatie. Uw behandelteam gebruikt deze vragenlijsten ter voorbereiding op uw behandeling en om de voortgang van uw revalidatie te meten. Zo weten u en uw behandelaren hoe het met het verloop van uw revalidatie gaat.

 

Bekijk een video met uitleg over de vragenlijsten (Bron: ZonMw)

Uw privacy

Het revalidantenportaal is gekoppeld aan uw elektronisch patiëntendossier (EPD) van Revant. In dit EPD worden al uw gegevens digitaal vastgelegd door de revalidatie-/longarts en behandelaars. Dit bevordert de informatie-uitwisseling tussen uw behandelaars.

 

Revant streeft ernaar om de privacy van haar klanten, bezoekers en personeel zo goed mogelijk te waarborgen. Of het nu gaat om het vastleggen en verstrekken van uw gegevens, of het voeren van een vertrouwelijk gesprek met uw zorgverlener(s), Revant draagt er zorg voor dat persoonlijke gegevens vertrouwelijk en in overeenstemming met de toepasselijke privacywetgeving worden behandeld. Dit geldt tevens voor gegevens van medewerkers en vrijwilligers bij Revant. Voor meer informatie: lees het privacystatement van Revant.

 

Veel gestelde vragen 'Mijn Revant'

 

Wat zie ik in Mijn Revant?

In het dossier ziet u de volgende onderdelen:

  • Mijn gegevens
    Hier kunt u een aantal persoonlijke gegevens zelf aanpassen.
     
  • Mijn afspraken
    Hier kunt u uw afspraken inzien. Wanneer u een afspraak wilt verzetten, neemt u telefonisch contact op met Revant. U kunt ook bij het Infopunt langskomen.
     
  • Mijn vragenlijsten
    Hier vindt u terug welke vragenlijsten eventueel nog ingevuld moeten worden. U kunt deze hier invullen en digitaal retourneren. Wanneer u de vragenlijst ingevuld heeft geretourneerd, zijn deze daarna niet meer inzichtelijk in uw revalidantenportaal.
     
  • Informatiebrochures
    Hier kunt u de links aanklikken die leiden naar de diverse informatiebrochures van de website. Indien gewenst kunt u deze printen.
    De informatiebrochures staan ook in de diverse folderrekken en zijn ook verkrijgbaar bij het Infopunt.
     
  • Contact
    Hier vindt u de adresgegevens en routebeschrijvingen naar de diverse locaties van Revant.
Hoe kan ik inloggen in Mijn Revant?

Om toegang te krijgen klikt u op de button 'Mijn Revant'

 

Ter bescherming van uw privacy heeft u een geldig DigiD nodig. Klik op het DigiD-logo en vul uw DigiD-gegevens in (gebruikersnaam en wachtwoord). Heeft u geen geldig DigiD, vraag dit dan zo snel mogelijk aan via DigiD.nl.

 

Voor een veilig bezoek aan 'Mijn Revant' wordt gebruikgemaakt van een extra controle via sms of gebruik van de DigiD app.

Inloggen zonder gebruik van één van deze opties is niet mogelijk. Extra controle via sms of het gebruik van de DigiD app activeert u via www.digid.nl.

Hoe log ik in voor mijn kind?
  • U kunt als ouder of wettelijke vertegenwoordiger het dossier inzien van uw kind(eren) onder de 12 jaar. U gebruikt daarvoor de DigiD-inlogcode van uw kind.
  • Vanaf de leeftijd van 12 tot 16 jaar kunnen kinderen zelf inloggen en gegevens inzien. U heeft dan voor inzage toestemming van uw kind(eren) nodig.
  • Vanaf 16 jaar gelden de regels voor volwassenen.

 

Ieder kind dat bij de geboorte wordt ingeschreven in het bevolkingsregister (‘Gemeentelijke Basisadministratie Personen’) ontvangt na enkele weken automatisch een Burgerservicenummer (BSN-nummer). Met dit Burgerservicenummer kunt u voor uw kind via www.digid.nl een DigiD aanvragen. Dit kan dus al voor kinderen vanaf 0 jaar.

Waar wordt mijn e-mailadres voor gebruikt?

Wij gebruiken uw e-mailadres uitsluitend om u te herinneren aan uw afspraak of u erop te attenderen dat er iets in uw portaal gewijzigd is, met het verzoek in te loggen op Mijn Revant.

 

In verband met uw privacy kunnen wij in de e-mail geen details over uw afspraken vermelden. Mailberichten vervangen steeds vaker de papieren post maar aan digitale post zit ook een risico. Iemand uit uw directe omgeving kan bijvoorbeeld op uw computer meekijken of uw e-mails openen en lezen. Maak dus een bewuste keuze bij het doorgeven van uw e-mailadres.

Ik heb problemen met inloggen, wat kan ik doen?

De meest voorkomende problemen zijn:

  • U vraagt gegevens op van een familielid en logt in met uw eigen DigiD. Dat kan niet. U kunt alleen inloggen met de DigiD van de revalidant.
  • Mogelijk voldoet uw browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat u uw computer moet upgraden.
  • Meer weten? Op de website van Logius staat een tabel. Hierin ziet u de minimale eisen waaraan browsers en besturingssystemen moeten voldoen om in te loggen via DigiD (PKIoverheid G2-certificaat).
Mijn burgerservicenr. (BSN) is niet bekend bij Revant. Wat nu?

Er zijn twee redenen waarom uw BSN niet bekend is:

  • U staat niet geregistreerd in de administratie van Revant.
  • Uw gegevens zijn nog niet gecontroleerd.

U kunt zich melden bij het Infopunt of de receptie of telefonisch contact opnemen met de locatie waar u in behandeling bent. 

Ik heb problemen met het gebruik van het portaal.

Neem contact op met de digitale helpdesk. De medewerkers helpen u graag verder via telefoonnummer 088 735 8400 en via e-mail digitalezorg@revant.nl.

Hoe zit het met veiligheid/vertrouwelijkheid van mijn gegevens?

Revant gaat op een veilige manier met uw digitale gegevens om. We voldoen aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Toch blijft er altijd een klein risico dat buitenstaanders het systeem binnendringen en toegang krijgen tot deze gegevens.

 

U kunt zelf ook bijdragen aan de veiligheid, door uw computer veilig te houden. Tips hiervoor vindt u op: www.digid.nl

 

Handel zelf veilig en verantwoord!

  • Log uit op het moment dat u Revant niet meer actief gebruikt en sluit daarna de browser.
  • Gebruik een screensaver zodat voorbijgangers uw gegevens niet direct zien als u even weg bent van uw computer.
  • Zorg ervoor dat bij het gebruik van een draadloze verbinding uw internetmodem of router is beveiligd met encryptie. Dan kan niet iedereen van uw internetverbinding gebruikmaken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.
  • De gegevens die u invoert in 'Mijn Revant' worden opgenomen in het elektronisch patiëntendossier. Net als bij het huidige papieren dossier is het privacyreglement van toepassing bij het gebruik van het revalidantenportaal 'Mijn Revant'.
Is het Revant EPD gekoppeld aan het landelijke EPD?

Het Revant EPD is niet gekoppeld aan het landelijke EPD.
 

Privacy en dossiervoering.

Elke keer als u inlogt, wordt dit geregistreerd. We doen dit alleen om te meten hoe vaak 'Mijn Revant' wordt gebruikt. De gegevens die u invoert in 'Mijn Revant' worden opgenomen in het elektronisch patiëntendossier (EPD). Net als bij het huidige papieren dossier is het privacyreglement van toepassing.
Al onze medewerkers hebben wettelijk de plicht tot geheimhouding van uw persoonsgegevens. Alleen met uw schriftelijke toestemming mag informatie over u verstrekt worden aan derden.

Hoe is de controle ingericht op de (inzage van) dossiers?

Er wordt een logboek bijgehouden zodat we kunnen volgen wie uw dossier heeft ingezien. De controle is zo ingericht dat onze revalidatieartsen/behandelaars moeten aangeven waarom zij het dossier willen inzien. Wanneer je als revalidatiearts/behandelaar niet betrokken bent bij de revalidant en een behandeling moet overnemen (van bijvoorbeeld een zieke collega), wordt dat bijgehouden in het logboek.

 

Hoe ver gaat het delen van mijn gegevens?

Alleen behandelaars die direct bij uw behandeling betrokken zijn, hebben inzage in uw dossier.

Verzekeraars hebben geen inzage in uw dossier (ook niet via een omweg).
 

Kan een derde inloggen in mijn portaal?

Wanneer een revalidant iemand anders wil laten inloggen in Mijn Revant, is dit alleen mogelijk via het DigiD van de revalidant zelf.

Er dient dus te allen tijde een DigiD behorende bij de revalidant aanwezig te zijn, wil de revalidant zelf/ouders/verzorgers of andere betrokkenen gebruik maken van Mijn Revant.

Het is niet mogelijk om iemand te machtigen.


 

 

 

 

              Ga naar de digitale helpdesk


www.revant.nl | Colofon | Disclaimer | Privacy statement