Voorwoord

 

“Het nieuwe jaar startten we positief, met veelbelovende plannen zoals we die elk jaar met elkaar opstellen: waar gaan we stappen zetten? En hoe? Dat enthousiasme werd redelijk abrupt stilgelegd. COVID-19 eiste vanaf medio eerste kwartaal, al onze aandacht op.” Aldus Albert-Jan Mante, voorzitter Raad van Bestuur.

 

Zoals in elke zorginstelling was het snel omschakelen. Het creëren van een veilige omgeving, voor revalidanten en medewerkers was de eerste en min of meer enige prioriteit. Met een goed werkend Crisis Beheers Team en ondersteuning vanuit alle hoeken van de organisatie is er het gehele jaar hard gewerkt aan het bieden van de juiste zorg aan revalidanten. Linksom of rechtsom. Luikje van der Dussen, lid Raad van Bestuur: “Het vereist van iedereen flexibiliteit om mee te bewegen met wat de situatie op dat moment van je vraagt. We zijn een wendbare organisatie, dat danken we aan onze medewerkers. Zij hebben zich ingezet waar nodig, op het juiste moment”.

 

In pre-corona tijden stelde Revant zichzelf als doel een toekomstgerichte en passend aanbod voor revalidanten te bieden. Dit nam in 2020 een vlucht, waarbij steeds meer processen digitaal werden ingericht. “Met eHealth oplossingen, zoals beeldbellen en oefeningen doen via een app kan revalidatie vaak wél doorgaan, mits goed begeleid. Dit zetten we ook in 2021 voort. Daarnaast zetten we dit jaar meer dan ooit in op doelmatige zorg. Denk aan optimale inzet van zorgverleners, efficiënt organiseren van de zorg en het beschikbaar maken van informatie die daarvoor nodig is. Passende huisvesting en praktisch ruimtegebruik betrekken we hierbij.”

 

Voldoende om op terug te kijken. En voldoende om naar uit te zien.
We nemen je graag mee in ons 2020, waarin Revant op koers bleef.

 

Albert-Jan Mante en Luikje van der Dussen

 

            

 

 

 

Terug naar het jaarbericht

 


www.revant.nl | Colofon | Disclaimer | Privacy statement